Öğrenim Süresi: 2 yıl
Puan Türü: TYT
Öğrenim Dili: Türkçe
PROGRAM HAKKINDA
2011-2012 Eğitim Öğretim yılında Bursa’da T.C. Faruk Saraç Tasarım Meslek Yüksekokulu'nda eğitim hayatına başlamış olan Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı; liderlik rolü üstlenecek, iletişimi en iyi şekilde yönetecek profesyoneller ve danışmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı mezunları, İletişim dünyasının tanıtım, pazarlama, marka, reklam, sosyal sorumluluk, imaj, itibar, kriz yönetimi ve organizasyon süreçlerine yeni bir bakış açısı kazandıracak; yaratıcı yenilikçi, sorgulayan ve açık fikirli vizyonlarıyla sektördeki yerlerini alacaklardır.
KİMLER KATILABİLİR?
TYT Puan Türünden 150 ve üstü alan her öğrenci başvurma hakkına sahiptir olacak.
PROGRAMIN KAZANIMLARI
DGS İLE GEÇİŞ YAPILABİLEN LİSANS PROGRAMLARI
- Görsel İletişim Tasarımı
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- İletişim
- İletişim Bilimleri
- İletişim Sanatları
- İletişim Tasarımı ve Yönetimi
- İletişim ve Tasarımı
- Reklam Tasarımı ve İletişimi
- Reklamcılık
- Sosyoloji
KARİYER OLANAKLARI
Mezunlarımız, İletişim sektöründe yer alan ulusal ve uluslararası şirketlerde, kamu kurum ve kuruluşlarında, ulusal ve uluslararası markalarda;
PROGRAMIN KISA GEÇMİŞİ
Program, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Bursa’da T.C. Faruk Saraç Tasarım Meslek Yüksekokulu bünyesinde eğitim vermeye başlayan Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı, mesleki eğitimi ön planda tutularak teori ve pratiği ortak bir zeminde buluşturmayı amaçlamıştır. Gelişen iletişim ortamında önem kazanan konularda verdiği eğitimle; özel ve kamu sektörü için bu alanda yetişmiş işgücü sağlamak kapsamında alana katkıda bulunmak; programın temel amacıdır. Bu bağlamda; araştırmacı, yaratıcı, etkin iletişim odaklı, sosyal sorumluluk çerçevesinde, yaratıcı proje ve uygulamalar kapsamında bir eğitim anlayışı mevcuttur.
120 AKTS’li program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans derecesine sahip olunur.
Ön Lisans
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünün başarıyla tamamlanması, genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve 30 işgünü olacak şekilde zorunlu stajın başarılı bir şekilde tamamlanması gerekir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, gelişen iletişim ortamında önem kazanan konularda verdiği eğitimle; özel ve kamu sektörü için bu alanda yetişmiş işgücü sağlamak amacıyla alana katkıda bulunmaktadır. Program öğrencilerinin araştıran, yaratıcı, sosyal sorumluluk kavramının bilincinde bireyler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir. Teori ve pratiğin sağlam bir zeminde eşgüdümlü olarak yürütülmesi; halkla ilişkilerin günlük yaygın anlamlarından farklı bir bakış açısıyla değerlendirilebilmesi; temelinde iletişim olan bu bölümün yaratıcı proje ve uygulamalarla desteklenmesi; geçmiş zaman uygulamalarının günümüz dünyası ile karşılaştırılarak analitik bir bakış açısı kazandırılması temel amaçlarımız arasındadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, lise öğrenimi sonrasında iki yıllık ön lisans eğitimi vermektedir. Programa yaklaşık 40 öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır. Kulüp etkinlikleri ve zorunlu staj deneyimi ile öğrencilerin kazandıkları bilgileri pratiğe dönüştürmeleri sağlanmaktadır. Öğrencilere kamuoyu araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmalarının yanında örnek uygulamalarda aktif rol alınabilme imkânı sunulmaktadır. Kariyer günleri kapsamında halkla ilişkiler ve iletişim dünyasının önemli isimleri ile bir arada bulunabilme fırsatı edinen öğrencilerimizin; pratik iş yaşamı ile buluşabilmeleri açısından kurumsal geziler gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için en az 2.00 ortalamaya sahip olması şartı aranmaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programından mezun olacak öğrencilerimiz; Açıköğretim Fakültesi’nin veya Dikey Geçiş Sınav ile diğer üniversitelerin lisans programlarında öğrenim görebilirler. Mezunlarımızın, etkili iletişim ve yaygın sorumluluk ilkeleri doğrultusunda, kamu ya da özel sektöre ait kuruluşlarda, tanıtım politikalarıyla birlikte aldıkları eğitimi pratik yaşam ile buluşturmaları hedeflenmektedir. Bu amaç doğrultusunda, halkla ilişkiler eğitimi konusunda teori ve pratiğin en uygun zeminde birleştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden mezun olacak öğrencilerimizin halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında, çeşitli sektörlerde yer alan kurumların halkla ilişkiler, kurumsal iletişim birimlerinde; sivil toplum ve medya kuruluşları gibi birçok alanda iş bulma imkânları vardır.
FARUK SARAÇ TASARIM MESLEK YÜKSOKULU 2019-2020 AKADEMİK YILI HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI DERS PLANI |
|||||
1.YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
PR 101 | İletişim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 103 | Halkla İlişkilere Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 105 | Reklamcılığa Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 107 | Davranış Bilimleri | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 109 | Sunum Teknikleri ve Diksiyon | 1 | 2 | 2 | 3 |
TUD 101 | Türk Dili I | 2 | 0 | 2 | 2 |
AIT 101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 |
YAD 101 | Yabancı Dil I | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 20 | 25 | |||
2.YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
PR 102 | Halkla İlişkiler Uygulamaları | 3 | 0 | 3 | 5 |
PR 104 | Pazarlama İletişimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 106 | Reklam Kampanyaları ve Medya | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 108 | Marka Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 110 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 112 | Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 3 |
TUD102 | Türk Dili II | 2 | 0 | 2 | 2 |
AIT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 2 | 2 |
YAD102 | Yabancı Dil II | 2 | 0 | 2 | 2 |
TOPLAM | 23 | 30 | |||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
STAJ001 | STAJ (30 İş Günü) | 0 | 0 | 0 | 6 |
3.YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
PR 201 | Dijital Halkla İlişkiler | 3 | 0 | 3 | 5 |
PR 203 | İmaj ve Algı Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 5 |
PR 205 | Kurumsal İletişim | 3 | 0 | 3 | 5 |
PR 207 | Mesleki Yabancı Dil I | 2 | 0 | 2 | 2 |
PR 209 | Tüketici Davranışı | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 211 | Etkinlik Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 5 |
Seçmeli Ders I | 3 | 0 | 3 | 4 | |
TOPLAM | 20 | 30 | |||
4.YARIYIL | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
PR 202 | Kriz İletişimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR 204 | Dijital Pazarlama | 3 | 0 | 3 | 5 |
PR 206 | Halkla İlişkiler Atölyesi | 4 | 0 | 4 | 5 |
PR 208 | Mesleki Yabancı Dil II | 2 | 0 | 2 | 2 |
PR 210 | Sosyal Medya | 3 | 0 | 3 | 3 |
PR 212 | Halkla İlişkiler ve Etik | 2 | 0 | 2 | 3 |
PR 214 | Yaratıcı Yazarlık | 3 | 0 | 3 | 4 |
Seçmeli Ders II | 3 | 0 | 3 | 4 | |
TOPLAM | 23 | 30 | |||
TOPLAM AKTS | 121 | ||||
SEÇMELİ DERSLER | |||||
3. YARIYIL SEÇMELİ DERSLERİ | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
PR301 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR303 | Lobicilik | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR305 | Halkla İlişkiler Yazarlığı | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR307 | Eğitim Hizmetleri İletişimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
4. YARIYIL SEÇMELİ DERSLERİ | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
PR302 | Markalaşma ve Marka Stratejileri | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR304 | Kalite Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR306 | Temel Fotoğrafçılık Teknikleri | 0 | 3 | 2 | 4 |
PR308 | Sağlık Hizmetleri İletişimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI - YAN DAL DERSLERİ | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
1. YARIYIL | |||||
PR 101 | İletişim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR103 | Halkla İlişkilere Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR105 | Reklamcılığa Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
2. YARIYIL | |||||
PR104 | Pazarlama İletişim | 3 | 0 | 3 | 4 |
3. YARIYIL | |||||
PR201 | Dijital Halkla İlişkiler | 3 | 0 | 3 | 5 |
PR205 | Kurumsal İletişim | 3 | 0 | 3 | 5 |
4. YARIYIL | |||||
PR204 | Dijital Pazarlama | 3 | 0 | 3 | 5 |
TOPLAM | 21 | 0 | 21 | 31 |
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 5. Düzey (ÖN LİSANS Eğitimi) |
||||||||||||||||
![]() |
BİLGİ | BECERİ | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
*Kuramsal *Olgusal | *Bilişsel *Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||
BİL1 | BEC1 | BEC2 | YET1 | YET2 | YET3 | YET4 | YET5 | YET6 | YET7 | YET8 | YET9 | YET10 | YET11 | YET12 | ||
PY1 | ![]() |
|||||||||||||||
PY2 | ![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
PY3 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||
PY4 | ![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
PY5 | ![]() |
|||||||||||||||
PY6 | ![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
PY7 | ![]() |
![]() |
||||||||||||||
PY8 | ![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
PY9 | ![]() |
![]() |
||||||||||||||
PY10 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||
PY11 | ![]() |
|||||||||||||||
PY12 | ![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
FARUK SARAÇ TASARIM MESLEK YÜKSOKULU 2019-2020 AKADEMİK YILI HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI DERS PLANI |
|||||
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM PROGRAMI - ÖNERİLEN YAN DAL DERSLERİ | |||||
DERS KODU | DERS ADI | Teorik | Uygulama | Kredi | AKTS |
1. YARIYIL | |||||
PR 101 | İletişim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR103 | Halkla İlişkilere Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
PR105 | Reklamcılığa Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 |
2. YARIYIL | |||||
PR104 | Pazarlama İletişimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
3. YARIYIL | |||||
PR201 | Dijital Halkla İlişkiler | 3 | 0 | 3 | 5 |
PR205 | Kurumsal İletişim | 3 | 0 | 3 | 5 |
4. YARIYIL | |||||
PR204 | Dijital Pazarlama | 3 | 0 | 3 | 5 |
TOPLAM | 21 | 0 | 21 | 31 | |
“Hayal Edin Gerçekleştirelim” Final’inde Çevre kategorisi birinciliğini “Bi Saksı Sağlık, Bi Saksı Doğallık” projesi ile T.C. Faruk Saraç Tasarım Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı öğrencileri Ayşegül Şafak ve Damla Özata kazandı.
Kredi Kayıt Bürosu’nun, üniversite öğrencilerine yönelik başlattığı sosyal sorumluluk yarışması “Hayal Edin Gerçekleştirelim”, bu yıl 156 farklı üniversiteden ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimi gören 1.458 öğrenci tarafından yoğun ilgi gördü. Yarışamaya Çevre, Eğitim, Findeks Finansal Okuryazarlık, Kültür-Sanat, Sağlık-Spor ve Toplumsal olmak üzere 6 kategoride, toplam 2.080 proje katıldı.
Kredi Kayıt Bürosu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen Ödül Töreni’nde Çevre kategorisi birincisi olan Ayşegül Şafak ve Damla Özata ödüllerine kavuştu